2. Może się zdarzyć (czasami), że dane do logowania w banku zostaną przejęte z naszego smartfona bez naszej wiedzy (w końcu dorównuje on w dzisiejszych czasach już niektórym komputerom i tak jak one posiada system operacyjny na który można się włamać). Jednakże każda aplikacja zazwyczaj posiada wielopoziomowe zabezpieczenia identyfikacji i autoryzacji użytkownika, więc bezwzględnie należy takie dane jak nazwa użytkownika i hasło dobrze chronić.
3. Kolejnym zagrożeniem (bardzo rzadko) może być wyciek danych osobowych z banku. Podkreślić należy, że co prawda ułatwieniem zarówno dla banku jak i jego klienta jest spersonalizowanie oferty do indywidualnych potrzeb, a smartbanking pozwala w prosty sposób tworzyć programy lojalnościowe dopasowane do potrzeb klienta, ale trzeba pamiętać, że system gromadzi również informacje o kliencie, jego ruchach (co kupuje, za ile), a bywały już w przeszłości takie sytuacje jak niekontrolowany wypływ danych czy włamania na serwery znanych banków.
Warto więc przed wyborem banku i aplikacji zapoznać się z opiniami użytkowników i ewentualnymi uwagami. Ogólnie jednak banki mają dosyć dobre zabezpieczenia i w większości przypadków korzystanie z usług mobile bankingu nie powinno sprawić nam zbyt dużego problemu. Ale jak wiadomo licho nie śpi…
____________________
konsultacja: Sylwia Błach – pisarka