Wszelkie przykłady, metafory, ilustracje lub scenki, powinny dotyczyć spraw dobrze tej grupie znanych. Należy także przemyśleć kolorystykę i formę graficzną. Jest takie prawo w psychologii, że każdy kolejny bodziec musi być silniejszy od poprzedniego, by został zauważonym. Filmy, które kiedyś szokowały dziś budzą najwyżej politowanie. Oczywiście, nie można przesadnie deprawować dzieci; ale niestety, im młodsze pokolenie chcemy do siebie przyciągnąć, tym bardziej jaskrawej i ekspresyjnej symboliki potrzebujemy.
Poziom drugi – zachowanie
W kontekście omawianej tematyki powinniśmy raczej powiedzieć o konkretnym elemencie przekazu. Czy to, co prezentujemy potencjalnemu odbiorcy dobrze się komponuje? Czy czcionka pasuje do nagłówka i ilustracji, a całość jasno wiąże się z promowanym produktem lub ideą? Często musimy polegać na własnym wyczuciu. Przyjaciele i współpracownicy pytani o opinię, zwykle wolą być mili, niż szczerzy, dlatego (jeśli pytasz ich o zdanie) prześledź także różne znaki niewerbalne.