Dobre logo – dobre imię

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Bandler i Grinder, porządkując naukowo swoją koncepcję analizy procesu komunikacyjnego (znaną obecnie jako NLP), posłużyli się pojęciem synestezji.

Synestezja w ich rozumieniu, to elementarne skojarzenie bodźca danego rodzaju (np.: wzrokowego) z reakcją typu zgoła odmiennego (np.: związaną z odczuciem w ciele). Przykładem takiej synestezji może być…

[/vc_column_text][vc_column_text el_position=”first last”]

…spokój, jaki budzi w nas letnie niebo, lub podniecenie na widok nowego modelu mercedesa. Życie codzienne każdego z nas przepełnione jest synestezjami. Od chwili porannego przebudzenia, aż po zmierzch i marzenia senne, setki doznań zmysłowych budzą tysiące reakcji, często zupełnie nieświadomych. Dobre logo to takie, które sprawi, że wszystkie związane z nim synestezje będą działały na korzyść tego, co reprezentuje.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text el_position=”first last”]

Narysuj swoją radość

Jedna z popularnych zabaw, wykorzystywanych przez terapeutów podczas pracy z dziećmi, polega na przedstawianiu odczuwanych właśnie emocji w formie rysunku. Jakie myśli ma wywoływać Twoje logo? Jakie emocje ma wzbudzać? Czy Ty sam odczuwałeś je kiedyś? Czy odczuwali je Twoi bliscy? A może warto, by każdy z osobna narysował tę jedną, istotną emocję. Jeżeli jakieś kształty lub kolory powtórzą się na wszystkich pracach – będziesz miał pierwszy trop.

Poznaj grupę docelową

Każdy człowiek jest inny, lecz określone grupy wiekowe, zawodowe czy etniczne obracają się w obrębie charakterystycznego dla nich zestawu skojarzeń. Dobrze jest wiedzieć, do kogo konkretnie chcemy dotrzeć i (mówiąc najprościej), co się tym ludziom podoba.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text el_position=”first last”]

Stale szukaj inspiracji

One są wszędzie. Naprawdę! Kiedyś jeden facet patrzył na spadające jabłka i zrewolucjonizował fizykę, a kilkaset lat później inny gość wykorzystał tamtego w logo, poczym zarobił miliardy sprzedając komputery osobiste. Świat jest pełen inspiracji, musisz tylko mieć w sobie ciekawość oraz pasję, by ich poszukiwać.

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o jednym: synestezja nie musi być trwała. Każdego dnia setki nowych skojarzeń wypierają te wczorajsze. Oznacza to tyle, że najlepsze logo wsparte mistrzowską kampanią reklamową niewiele da, jeżeli nie będzie oparte na porządnym, zadowalającym rozbudzone oczekiwania produkcie. Renomowana marka jest jak dobre imię – zdobycie jej wymaga wysiłku; zaś utrzymanie konsekwencji, pracy oraz uczciwości wobec wszystkich partnerów, klientów, a także pracowników. Nawet tych pozornie nieistotnych.

____________________
[icon name=”user”]   konsultacja: mgr Tomasz Fąs – publicysta, pedagog, trener komunikacji

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]