Moja strona lubi ciasteczka. Przeglądając ją zgadzasz się, dostawać, jeść i zamawiać ciasteczka. --> kliknij: TAK, wiem o tym! --> i info zniknie. Więcej...

optymalna komunikacja wizualna



Zarządzanie, organizowanie własnego czasu

kategoria : artykuł · brak komentarzy · autor 2012-08-19

Często zdarza się, że nie potrafimy pogodzić pracy, obowiązków domowych ze spotkaniami z przyjaciółmi, uprawianiem sportu czy też pełnemu oddaniu się swojemu hobby. Wydaje nam się, że dzień jest zbyt krótki, aby wykonać wszystkie czynności i jeszcze znaleźć czas na odpoczynek.

Nic bardziej mylnego! Mamy tylko jedno życie, które należy maksymalnie wykorzystać, żeby nigdy nie żałować, że czegoś się nie zrobiło, bo zabrakło nam na to czasu. Należy dokładnie planować to, co mamy zrobić w danym roku. Zanotujmy sobie wszystkie cele, które chcemy osiągnąć i wszystkie zadania, które mamy wykonać. Pamiętajmy, że nasze cele muszą być realistyczne i możliwe do osiągnięcia.

Następnie przypiszmy realizacje poszczególnych zadań do…

…konkretnych miesięcy. Oczywiście wyjdzie nam bardzo ogólny plan, ale przecież to dopiero początek.

Teraz zastanówmy się, co musimy wykonać w ciągu danego miesiąca. Starajmy się rozplanować zadania równomiernie. Wyznaczajmy sobie dokładny termin realizacji i starajmy się nic nie odkładać na później.

Kolejnym etapem jest ułożenie tygodniowych rozkładów zadań. Harmonogram sporządzajmy z wyprzedzeniem kilku dni, żebyśmy mieli czas na ewentualne modyfikacje. Teraz możemy się zabrać do zaplanowania kolejnych dni. Codziennie rano weryfikujmy tę listę. Zadania należy podzielić na te priorytetowe i te o mniejszej wartości. W pracy należy wykonywać najpierw te zadania, które mają największe znaczenie dla funkcjonowania firmy a w domu te, które zabierają dużo czasu i energii.

Zawsze pewną ilość czasu powinniśmy przeznaczyć na poranną kawę, lekturę prasy czy odbieranie poczty i telefonów.

Nigdy nie planujmy więcej niż 70% ogólnego czasu pracy, ponieważ zawsze może zdarzyć się coś, czego wcześniej nie byliśmy w stanie przewidzieć. Czas potrzebny na wykonanie rutynowych czynności najlepiej skrócić do minimum. Nie siedźmy bezczynnie podczas włączania się komputera czy drukowania dużej ilości dokumentów. W tym czasie możemy wykonać kilka innych czynności i tym samym zaoszczędzić parę cennych minut.

Nie odkładajmy niczego na później, starajmy się być punktualni i systematyczni. Uporządkowane biurko oraz dokładnie oznaczone segregatory z dokumentami ułożone np. alfabetycznie czy według dat pozwolą na szybkie znalezienie tego, czego aktualnie potrzebujemy.

Po zakończeniu każdego tygodnia, miesiąca i roku zróbmy sobie „rachunek sumienia”. Spójrzmy na nasze zaplanowane zadania i zastanówmy się, co zrobiliśmy a czego nie i jakie cele zostały w danym okresie przez nas zrealizowane. Bądźmy konsekwentni i wytrwali w swoich działaniach. Zadanie niewykonane w danym okresie czasu zapiszmy jako priorytetowe do wykonania w kolejnym przedziale czasowym.

Świętujmy każdy tydzień zakończony sukcesem i cieszmy się życiem.

____________________
  konsultacja: Ewelina Rękawek – specjalista ds. telemarketingu



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


 Zapisz mnie także na listę mailingową: strefa VIP - AT ||| projekt. Znam i akceptuję przyjętą politykę prywatności.