Moja strona lubi ciasteczka. Przeglądając ją zgadzasz się, dostawać, jeść i zamawiać ciasteczka. --> kliknij: TAK, wiem o tym! --> i info zniknie. Więcej...

optymalna komunikacja wizualna



Telefoniczny savoir-vivre

kategoria : artykuł, VIP · brak komentarzy · autor 2011-12-04

W dzisiejszych czasach, kiedy telefony stały się tak bardzo popularne, zdarza się nam zapomnieć o podstawowych zasadach dobrego wychowania.

Gdyby zapytać przypadkowych przechodniów, w jakich ramach czasowych wypada dzwonić do znajomych lub po którym sygnale powinniśmy zrezygnować z próby uzyskania połączenia, prawdopodobnie niewielu z nich potrafiłoby odpowiedzieć na te pytania.

Korzystanie z telefonu, niby proste?

Zacznijmy więc od tego…

jak korzystać z telefonu. Musimy pamiętać, że wchodząc do kina, teatru, kościoła czy sali wykładowej powinniśmy wyłączyć telefon lub przynajmniej go wyciszyć. W ten sposób nie zaryzykujemy przerwania interesującego wykładu czy zakłócenia filmu. Trzeba wziąć pod uwagę, że nie jest się samemu na świecie.

Gdyby nikt nie wyciszał telefonu, odegranie sztuki w teatrze byłoby ciągle przerywane wymyślnymi dzwonkami i niemożliwym byłoby je obejrzeć od początku do końca.

Kolejną kwestią jest rodzaj dzwonka, który sygnalizuje nadchodzące połączenie. Nie powinien on drażnić i irytować ludzi z otoczenia. Warto również czasem skorzystać z trybu cichego – dostępnego w większości telefonów.

Jeśli nagrywamy się komuś na pocztę głosową, nie ważne, czy jest to nasz szef, czy dobry przyjaciel, należy się przedstawić oraz, gdy mamy podejrzenie, że odbiorca nie ma nas w swojej książce telefonicznej pozostawić numer telefonu.

Zapominana sztuka kulturalnej rozmowy 

Bezpieczne ramy czasowe to godzina 9:00 – 20:00. Poza tymi godzinami dzwonimy tylko i wyłącznie do bardzo dobrych znajomych, których trudno jest zastać w ciągu dnia oraz w naprawdę nagłych wypadkach. Jeśli dzwonimy w sprawie służbowej, pamiętajmy, aby nie robić tego w dni wolne od pracy (tj. niedziele, święta).

Jeśli to my dzwonimy, zawsze powinniśmy przedstawić się jako pierwsi. Nie oczekujmy, że zostaniemy rozpoznani po głosie. Nawet jeśli w niektórych przypadkach tak się stanie, to stawiamy rozmówcę w niekomfortowej sytuacji, w której będzie musiał się domyślać, z kim rozmawia. Lepiej tego unikać.

Zawsze warto zapytać, czy nasz rozmówca ma w danej chwili czas rozmawiać, czy nie przeszkadzamy i tak dalej. Podobnie, jeśli ktoś dzwoni do nas, nie musimy obawiać się poinformowania go, że w tej chwili jesteśmy zajęci. W takim wypadku obiecujemy oddzwonić i umawiamy się na konkretną godzinę, najlepiej jeszcze tego samego dnia!

Jeśli połączenie zostało zerwane w trakcie rozmowy, powinno ono zostać ponownie nawiązane przez osobę, która wcześniej zainicjowała rozmowę.

Kiedy rozmowa dobiega końca, ostatnie słowo należy również do osoby inicjującej połączenie.

Jedynym wyjątkiem jest rozmowa z osobą starszą lub na wyższym stanowisku – wtedy to ona kończy rozmowę.

I jeszcze jedna ważna kwestia: jeśli korzystamy z czyjegoś telefonu, powinniśmy zapłacić za wykonane połączenie…

____________________

  konsultacja: Ewelina Rękawek – specjalista ds. telemarketingu



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.