Komunikacja w sytuacji kryzysowej

[vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

W czasach kryzysu, nasza zdolność do komunikacji może zostać utrudniona przez obawy, napięcie i zewnętrzną presję powołującą nas, jako liderów, by zniwelować problem i przywrócić system do stanu równowagi.

Nasze ostatnie doświadczenia z firmami w sytuacji kryzysowej, skłoniły nas by dostarczyć te wskazówki dla komunikacji w sytuacji kryzysowej…

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

1. Komunikuj prędko i często. Mów co wiesz wtedy kiedy to wiesz. Jeśli nie masz odpowiedzi, powiedz że nie masz. Nie czekaj na ludzi, aż dostaną informacje z zewnętrznych źródeł.

2. Używaj różnorodnych metod komunikacji by dostosować się do różnych ludzkich przyzwyczajeń i stylów komunikacji. Używaj języka, który jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, preferując prosty język polski bardziej niż mowę wypełnioną językiem żargonowym i akronimami.

3. Nawiąż kontakt i zrekrutuj do pomocy liderów opinii w każdej funkcyjnej dziedzinie. Liderzy opinii to Ci, którzy mają skłonność do wpływania na opinię grup poprzez siłę swoich opinii. Poprzez zrekrutowanie, zwerbowanie ich w czasie kryzysu, wesprzesz całościowy proces zrozumiałej i klarownej komunikacji, myślenia, spokoju ogółem. Pamiętaj, że liderzy opinii często nie są członkami najwyższych szczebli danych grup społecznych.

4. Zachowuj się w sposób, jakiego wymagasz od innych. Twoje zachowanie jest najpotężniejszym mechanizmem komunikacji jaki posiadasz. Liderzy modelują zachowywanie się w sposób, w jaki chcą, aby zachowywali się inni. Jeśli jesteś pewny siebie i spokojny, większość Twoich ludzi również taka będzie.

5. Bądź widoczny i staraj się być jak najbardziej dostępny dla każdego, kto potrzebuje Twojego czasu. Kiedy ludzie chcą z Tobą porozmawiać, niech tak się stanie. Widoczność i dostępność są kluczami do wcielenia innych. Im bardziej wcieleni, włączeni do sprawy poczują się inni ludzie, tym lepiej zajmą się kryzysową sytuacją.

6. Wbuduj trening dotyczący zespołowych umiejętności rozwiązywania problemów w program szkoleniowy swojej organizacji. Spraw, by takie umiejętności były kluczową składową roli każdej osoby w organizacji. Ludzie funkcjonują lepiej w sytuacji kryzysowej kiedy skupiają się na rozwiązaniach, zamiast na samym problemie. A kiedy nie ma kryzysu, ich umiejętności pomogą im zajmować się kłopotami, zanim te staną się kryzysami.

____________________
[icon name=”user”]   o Autorze: Piotr R. Michalak, strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej – Ententa Autor bezpłatnego raportu: Szokująca prawda o ecommerce

________________________________________
[icon name=”edit”]   Chcesz opublikować podobny tekst na swojej stronie? A może potrzebujesz więcej takich artykułów? Przystąp do PP Ententa a otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów…

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_raw_html el_position=”first last”]JTNDc2NyaXB0JTNFJTBBJTNDJTIxLS0lMEF2YXIlMjBkJTIwJTNEJTIwbmV3JTIwRGF0ZSUyOCUyOSUzQiUwQXIlMjAlM0QlMjBlc2NhcGUlMjhkLmdldFRpbWUlMjglMjklMkFNYXRoLnJhbmRvbSUyOCUyOSUyOSUzQiUwQWRvY3VtZW50LndyaXRlbG4lMjglMjclM0NzY3JpcHQlMjBzcmMlM0QlMjJodHRwJTNBJTJGJTJGdHJhY2tpbmcubm92ZW0ucGwlMkZyb3RhdG9yJTJGQ0QxNDY2OCUyRjEzJTI2anMlM0QxJTI2ciUzRCUyNyUyQnIlMkIlMjclMjZrZXl3b3JkJTNEJTIyJTNFJTNDJTVDJTJGc2NyaXB0JTNFJTI3JTI5JTNCJTBBJTJGJTJGLS0lM0UlMEElM0MlMkZzY3JpcHQlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]