Moja strona lubi ciasteczka. Przeglądając ją zgadzasz się, dostawać, jeść i zamawiać ciasteczka. --> kliknij: TAK, wiem o tym! --> i info zniknie. Więcej...

optymalna komunikacja wizualna



Co oznacza „Astroturfing” i jak możesz to wykorzystać?

kategoria : artykuł · brak komentarzy · autor 2009-03-05

Nieetyczna metoda rodem z Public Relations politycznego, stosowana nagminnie również w marketingu gospodarczym.

Rozważmy następujące studium przypadku…

  • Zleceniodawca: Polityk Jan Kowalski
  • Wykonawca: Agencja Public Relations
  • Cel: Zwiększenie popularności
  • Taktyka: Wysyłka listów do różnych gazet, z różnymi podpisami, wyrażające pozytywne opinie różnych osób na temat Jana Kowalskiego i jego chwalebnych dokonań.
  • Skutek: Stworzenie wrażenia ogólnej społecznej akceptacji Jana Kowalskiego, wykreowane wrażenie iż jest doceniany przez wielu ludzi i ma wiele dokonań.

Mało uczciwa technika PR-owa, opierająca się na swoistym oszustwie. Warto mieć świadomość, że jest skuteczna i często stosowana.

Jak to może wyglądać w firmie internetowej?

Powędruj po sklepach internetowych. Zobaczysz multum sztucznych opinii. Poczytaj blogi. Niektóre to sztuczne twory, służące kreacji opinii publicznej.

Jeśli Twoja firma sprzedaje coś przez internet, to wynajęcie speca, który zrobi Ci reklamę na forach, podpisując się za każdym razem inaczej, to też będzie astroturfing.

____________________
  o Autorze: Piotr R. Michalak, strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej – Ententa Autor bezpłatnego raportu: Szokująca prawda o ecommerce

________________________________________
  Chcesz opublikować podobny tekst na swojej stronie? A może potrzebujesz więcej takich artykułów? Przystąp do PP Ententa a otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów…



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


 Zapisz mnie także na listę mailingową: strefa VIP - AT ||| projekt. Znam i akceptuję przyjętą politykę prywatności.