10 powodów, dla których powinieneś mieć ezin

[vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Zyskaj renomę zaufanego eksperta!

1. Ludzie szukają w sieci informacji i będą liczyli na to, że eksperci w danej dziedzinie będą im ich dostarczali. Co tydzień (lub w innym, wybranym przez siebie przedziale czasu) masz okazję wzmocnić swoją pozycję i wykorzystać to, co przełoży się na wzmocnienie twojej marki.

2. Twórz więzi z ludźmi, znajdującymi się na twojej liście. Powszechnie wiadomo, że ludzie kupują produkty od…

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

…osób, które lubią. Korzystając z ezinów i łącząc się z czytelnikami w ich domach, możesz wytworzyć więź polegającą na znajomości i zaufaniu. Koniecznie dziel się informacjami o sobie i swojej firmie w każdym wydaniu. Mogą to być anegdoty, wydarzenia lub informacje o pracownikach.

3. Bądź w kontakcie z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Zastanów się, czy nie lepiej byłoby prowadzić dwa eziny: jeden dla potencjalnych, a drugi dla obecnych klientów – każda grupa oczekuje innych informacji. To świetny sposób na informowanie czytelników o cotygodniowych akcjach specjalnych lub zbliżających się premierach produktów oraz na oferowanie nowych artykułów, opinii klientów i linków do zaktualizowanych stron pomocy, blogów i stron startowych.

4. Kieruj czytelników na swoją stronę lub bloga. Jak wspomniano w punkcie trzecim, pamiętaj zwracać uwagę na nowe artykuły na blogu i inne zmiany na swojej stronie, aby linkować bezpośrednio na te strony. Przypominaj czytelnikom o sieciowym archiwum swoich newsletterów. Promuj specjalne akcje sprzedażowe (może kupony rabatowe tylko dla subskrybentów), podając bezpośredni link do strony sprzedażowej. Korzystaj z linków, by zmieniać eziny i newslettery w 'cichych sprzedawców’ – kierujących czytelników na twoją stronę i budujących listy przez 24 godziny na dobę.

5. Buduj zawartość swojej strony. Uczyń nawyk z dodawania ezinów i newsletterów do działu archiwum na swojej stronie. Ma to kilka ważnych zalet:
Odwiedzający mogą przeczytać jedno lub dwa wydania twojego ezinu i zdecydować, czy są zainteresowani. Pomoże to zwiększyć ilość subskrybentów i potencjalną sprzedaż.
Jeśli zoptymalizujesz rozmieszczenie artykułów, twoja strona stanie się nie tylko bardziej interesująca, możesz też zyskać czytelników z wyszukiwarek.

6. Zdobywaj informacje zwrotne od czytelników. Upewnij się, że jesteś w stałym kontakcie z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Proś ich, aby wypowiadali się i komentowali twoje artykuły i oferty. Przeprowadzaj badania i ankiety. Umieść w swoim ezinie kolumnę 'Listy do prowadzącego’. Informacje zwrotne pozwalają ci dopracować wiadomości, ulepszyć marketing i rozszerzyć ofertę produktów. Są też świetne przy budowie relacji z klientem!

7. Rozwijaj produkt informacyjny. Jeśli dostarczasz newsletter raz w tygodniu i załączasz w nim dwa artykuły, pod koniec roku będziesz miał w swoim portfolio 104 wiarygodne artykuły! Wybierz najlepsze z najlepszych i stwórz z nich premiowego ebooka, oferowanego za zarejestrowanie się, umieść je na stronie do pobrania (i tym samym powiększ swoją listę) lub sprzedaj w formacie PDF!

8. Rozwijaj swoją listę mailingową. Niech subskrybenci twojego ezinu pracują dla ciebie. Koniecznie przypominaj im, że mogą przesyłać twój newsletter do swoich znajomych. Ważne jest też dostarczanie informacji o tym, jak się zapisać, osobom, które otrzymały twój ezin pocztą pantoflową. Prosta linijka głosząca 'Pobierz własny egzemplarz XXXXXX’ z linkiem do strony, na której można się zapisać, to wszystko, czego potrzebujesz!

9. Zbieraj dane demograficzne. Oferując ankiety, formularze zwrotne i raporty specjalistyczne możesz zyskać cenne dane na temat swoich klientów i potencjalnych klientów. Dowiedz się, co ich interesuje, jakiej obsługi sobie życzą i czego oczekują. Upewnij się, że do ciebie wrócą!

10. Oszczędzaj pieniądze! Wszystkie powyższe zalety prowadzenia ezinu są darmowe lub prawie darmowe. Niewielki koszt świetnego systemu do publikacji ezinów jest niczym w porównaniu z kosztem broszur, ulotek, wizytówek, reklam, poczty, płatności-za-kliknięcie i innych sposobów promocji. Co więcej, koszty te wzrastają wraz z ilością klientów! A ponieważ twój newsletter jest dostarczany przez internet, twoja lista może być tak duża, jak zechcesz, a ty nie musisz się martwić o dodatkowe koszty. Co najważniejsze – udowodniono, że email marketing to najbardziej efektywne rozwiązanie marketingowe dla takich firm, jak twoja!

___________________________________________________
[icon name=”edit”]   Chcesz opublikować podobny tekst na swojej stronie? A może potrzebujesz więcej takich artykułów? Zaloguj się w GetResponse a otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów…

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_raw_html el_position=”first last”]JTNDc2NyaXB0JTNFJTBBJTNDJTIxLS0lMEF2YXIlMjBkJTIwJTNEJTIwbmV3JTIwRGF0ZSUyOCUyOSUzQiUwQXIlMjAlM0QlMjBlc2NhcGUlMjhkLmdldFRpbWUlMjglMjklMkFNYXRoLnJhbmRvbSUyOCUyOSUyOSUzQiUwQWRvY3VtZW50LndyaXRlbG4lMjglMjclM0NzY3JpcHQlMjBzcmMlM0QlMjJodHRwJTNBJTJGJTJGdHJhY2tpbmcubm92ZW0ucGwlMkZyb3RhdG9yJTJGQ0QxNDY2OCUyRjEzJTI2anMlM0QxJTI2ciUzRCUyNyUyQnIlMkIlMjclMjZrZXl3b3JkJTNEJTIyJTNFJTNDJTVDJTJGc2NyaXB0JTNFJTI3JTI5JTNCJTBBJTJGJTJGLS0lM0UlMEElM0MlMkZzY3JpcHQlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]